Theoensheila.reismee.nl

Home sweet home

De complete middenrij in het vliegtuig die we voor onszelf ter beschikking hadden zou een redelijke nachtrust moeten garanderen. We hadden een paar slaappilletjes ingenomen voor de 14 uur durende vlucht van Quito naar Madrid. Met ook nog eens een goed glas wijn in het vliegtuig keken we uit naar de beste vlucht dit jaar...

Totaal gebroken, gedepriveerd van enige slaap en volledig in de war stapten we in de hoofdstad van Spanje uit (de nacht was, zoals vaker dit jaar, dus niet helemaal naar verwachting gegaan). Even later waren we bang dat de bagage niet van de band kwam rollen, maar na een tijdje wachtten kwam dat ook nog goed. De metro nam ons, met Europees comfort, naar het centrum van de stad.

De heerlijke etens- en drankjesgeuren kwamen onze neus al binnen voordat we de metro nog maar uit waren. Door alle herkenbare geuren (helaas zat hier de sigarettengeur ook bij), voelden we ons gelijk weer thuis op ons eigen continent. Ook de kou die ons om de oren sloeg liet ons merken dat we niet meer in Zuid-Amerika waren. We checkten in in ons hotelletje en na een heerlijke douche sliepen we een uurtje bij.

's Avonds genoten we van het beste wat de Spaanse keuken te bieden heeft: tapas. Deze kleine hapjes die per wet zijn ingevoerd, zijn een wezenlijk deel van de cultuur. Om het alcoholisme tegen te gaan kondigde de Spaanse vorst destijds af om bij ieder drankje een hapje te serveren om zo minder snel beschonken te raken. Die regel is alweer afgeschaft maar de hapjes zijn gebleven. Temidden van de unieke horeca-gezelligheid (die we echt nergens anders ter wereld hebben gevonden) beleefden we een topavond.

Op onze tweede dag in Madrid sloten we ons 's ochtends aan bij de gratis stadstour vanaf de Plaza Mayor. Net als in Santiago (Chili) vertelde de gids (die op basis van fooien werkt) vol enthousiasme over de stad terwijl we langs de grootste trekpleisters geleid werden. In de op één na lawaaierigste stad ter wereld had de gids een behoorlijke kluif om zichzelf verstaanbaar te maken, maar aan het eind van de tour hadden we toch weer wat nuttige dingen opgestoken. Het diner was wederom een feest en we probeerden 's nachts, met onze jet-lag (ook niet de eerste dit jaar) een paar uur slaap te vatten.

In het vliegtuig naar huis hadden we behoorlijk dubbele gevoelens. Na een jaar van familie en vrienden weg te zijn geweest zagen we er naar uit om iedereen weer te zien, maar ook was daar het gevoel dat we afscheid namen van een geweldig avontuur. Toen de deuren van de aankomsthal op Schiphol opengingen vergaten we die verdrietige gevoelens meteen, want een grote groep vrienden en familie had de reis naar Amsterdam voor ons gemaakt. Het weerzien was als thuiskomen na een lange reis.

Terugkijkend kunnen we zeggen dat we een topjaar hebben gehad. We zijn erg dankbaar dat we het hele jaar gezond zijn gebleven en geen (hele) vervelende dingen hebben meegemaakt. Ook willen we nog iedereen bedanken die (bijvoorbeeld door een berichtje op deze website) zo heeft meegeleeft, het was voor ons een hele steun (en stimulans om de website bij te houden).

De beste wensen voor het nieuwe jaar! Dat al jullie dromen maar mogen uitkomen.

Wist u dat:

• We niet wisten wat we aan moesten met het wc-papier na gebruik? (we hadden die maanden lang in een prullenbakje naast de wc gedeponeerd).
  • Ons interne veiligheids-alarm afging toen we alle 'rondslingerende' telefoons voor het grijpen zagen liggen naast mensen in bar's en café's?
  • Als je in Zuid-Amerika je je telefoon o.i.d. ook maar een minuut uit het oog verliest, hij daarna weg is?
  • We moesten wennen aan de euro?
  • De jet-lag, naast de extreme vermoeidheid ons deed terug voelen op de boot door de 'deinende' duizeligheid?
  • De kerst en nieuwjaar erg gezellig waren?
  • We (ook nog) een nieuwe fotoserie hebben geplaatst met de onderwater-foto's van de Galapagos eilanden?

Ann..

Leuk verhaal!
En heel fijn dat jullie weer terug zijn :) (al snap ik de verdrietige gevoelens ook)

dikke kus..

Annemiek

Ook de allerbeste wensen , en dat het maar weer een mooi jaar mag worden voor jullie !!! XXX

mam

jullie zijn en blijven Toppers! Nogmaals bedankt voor een fantastisch vakantie jaar....wat heb ik genoten....maar ook bedankt voor de gezellige afgelopen week...tot zaterdag....!

Hans en Margreet

Ja, inderdaad een enorme overgang! Aan de andere kant..altijd onderweg zijn is ook niet alles. En het 'gewone' leven kan ook z'n uitdagingen hebben. Maar dit hebben jullie meegemaakt en pakt niemand je meer af. Koester de herinneringen en wie weet wat de toekomst jullie brengt. Wij wensen jullie een heel gelukkig Nieuwjaar met veel nieuwe 'avonturen'.

NDCN

Welkom thuis en nogmaals thanks voor het mogen meekijken over jullie schouder het afgelopen jaar. We hopen dat jullie toch wel weer gauw jullie "draai" zullen vinden in het nieuwe jaar. Heel veel "hail en zeeg'n" dan ook gewenst voor jullie beiden. Het zal wel even wennen zijn ;-))

Marita en Gido

Welcome home! Jullie zullen vast snel jullie draai weer vinden en we kunnen niet wachten om jullie weer in levende lijve te zien! To snel!

xxx

Truus

We wensen jullie een gezond en bijzonder 2012.
Dank je wel dat we een klein beetje met jullie mee mochten reizen.

Miek

Welkom thuis! Ik begrijp jullie dubbele gevoel helemaal en ik ben bang dat dat gevoel nog even blijft, zeg maar je leven lang.... ;)
We spreken snel af! :)
Dikke knuffel! X

leybra

weer zo'n mooi verhaal over jullie geweldige reis om de wereld!!!! ook wij hebben erg genoten van jullie verhalen en foto's!!! bedankt dat jullie dit op deze manier met ons hebben gedeeld. natuurlijk is het heerlijk dat jullie weer terug zijn en om jullie weer te hebben gezien. Dat er dit jaar nog maar veel fijne momenten met elkaar mogen volgen.

liefs leybra, rich, sil en luuk

Theo E

Wat een prachtige reis was het, om jaloers op te worden!
Gelukkig zijn jullie weer heelhuids terug.
we praten hopelijk eerdaags eens bij.

Welkom terug in ons koude maar o zo gezellige kikkerlandje

Liane

Theo en Sheila Welkom weer in Nederland! Wat heb ik genoten van jullie reis, mooi om met jullie op afstand de reis mee te genieten.. Ik hoop dat jullie je plekje hier snel weer in kunnen nemen, maar dat zal wel lukken. Ik zal jullie verhalen missen, bedankt dat ik op afstand mee mocht reizen, Fijn dat jullie weer gezond en wel thuis zijn gekomen!

Liefs Liane

Marjolein (van de sport)

Hai Sheila, had toch niet je goede mailadres, dus dan maar even zo. Leuk om een keer wat af te spreken! We zijn ontzettend benieuwd naar jullie ervaringen en tips voor onze reis: je kan me bereiken op marjolein_82@hotmail.com. Groet, Marjolein

Denise

Hi Sheila, ik heb je telefoonnummer niet opgeslagen. wil je mij even bellen/mailen. Groetjes Denise.
denisedenie@hetnet.nl

Dani + Frank

Hej you 2,

sure we remember. and we still play durack a lot!
We arrived in Berlin today. time went so fast!
hope to see you in the netherlands some time!
greets

Tiara Tours