Theoensheila.reismee.nl

Happy New Year!!

2000 kilometer vliegen en dan nog maar een stukje van een land doorkruisen is een gegeven op zich. We vlogen van Xi'an naar Guilin, Zuid China. Na bijna alleen maar grote steden lekker naar het platteland. Dat het verkeer hier het grootste gevaar is voor ons werd duidelijk toen we van het vliegveld naar het hostel reden en een Chinees onder een wit laken zagen liggen na een scooter ongeluk (je wilt niet kijken maar doet het toch). Het hostel zelf was een beetje een teleurstelling, enorm koud en vochtig. Dan dus lekker naar buiten, langs de rivier gewandeld. Heerlijk om de rust en de ruimte op te zoeken en de Chinese cultuur op te snuiven.

Zo waren er de vissers op hun bamboe-bootjes die met behulp van hun aalscholvers hun vissen vingen. Ze binden een touwtje om de keel van de vogel (laat de dierenactivisten dit niet lezen) en laten ze weer uit om vis te vangen. Daarna lokt de visser de vogel weer met een eerder gevangen visje naar de boot (je zou zeggen dat de vogel het spelletje een keer doorkrijgt en de benen  (vleugels) neemt...) en de vis wordt uit de vogel in een mand geschud.

Op 2 februari vierden de Chinezen het nieuwjaar (het jaar van het konijn), wat qua omvang het equivalent is aan onze Kerst. Het hostel organiseerde voor ons een dumpling party, waarbij we onze eigen dumplings (kort door de bocht een soort broodje bapao) konden maken en uiteraard eten (Theo nog redelijk ziek van geweest trouwens). Om middernacht met z'n allen naar buiten om het vuurwerk te bekijken en zelf af te steken (we boosten de lokale economie maar een klein beetje met onze 1,80 euro aan vuurwerk). Vooraf dachten we dat het vuurwerk gigantisch zou zijn maar dat viel tegen. Er werd wel redelijk wat afgestoken maar niet zoveel als verwacht (gehoopt) en ook de beroemde optochten met de draken bleven uit (doen ze blijkbaar alleen in het noorden). Daarentegen blijven ze het vuurwerk wel zeker een dag of 14 afsteken.

Na een paar dagen in Guilin hebben we de bus gepakt (het duurde wat langer dan beschreven omdat we geen idee hadden hoe de bus hier werkte) naar Yangshuo. Yangshuo zelf is niet heel bijzonder en vooral heel druk en toeristisch maar de natuur eromheen is werkelijk adembenemend. Het Karstgebergte is een landschap op zich (zie de foto's). Hier kunnen we lekker doen waarvan we houden op vakantie (thuis trouwens ook): actief zijn in de natuur, hele dagen wandelen of fietsen.

Dan even over de eet-cultuur hier in Zuid China. Buiten dat we hier ontzettend lekker eten elke avond (omdat we weten wat wel maar vooral ook wat niet te moeten bestellen, soms met behulp van ons vooraf vertaalde menu-lijstje) houden ze er hier toch wat andere gewoontes op na dan in Nederland. Zo stallen ze de nog levende dieren die op het menu staan vaak voor het restaurant uit, nemen levende kippen in een plastic tas in de bus mee, villen de honden op de markt (iets wat we hoorden van anderen en daarna uiteraard die markt hebben gemeden) en eten ze in het algemeen alles met vier poten (of nul: de slangen). Maar nogmaals, het eten voor ons is hier werkelijk een feest.

Deze week gaan we nog genieten van de natuur (en uitrusten van onze gebroken nachten in het feest hostel. Zie onderstaande wist u dat). Donderdagavond hopen we met de (slaap) bus naar Hong Kong te kunnen reizen...

P.S.

Papa, Mama en  Annemiek: bedankt voor de fotoruimte. Zo kunnen we weer even vooruit (we kunnen nu 1300 foto's plaatsen).

We waarderen alle reacties op de website enorm, het is echt een moment om naar uit te kijken voor ons na een nieuw verhaal of fotoserie!

Wist u dat:

• We na drie dagen het hostel in Yangshuo zijn ontvlucht nadat we erachter kwamen niet bij de zuipende, feestende, stelende en luidruchtige doelgroep te horen (we worden oud!)
  • We nu ons plekje hebben gevonden buiten het centrum in een idyllisch hosteltje (bij de andere bejaarden).
  • We elke dag als filmsterren met Chinezen op de foto gaan omdat ze het blijkbaar heel apart vinden hoe wij eruit zien met onze blonde haren (Sheila dan) en onze blauwe ogen..
  • Theo morgen (alweer) 28 wordt.
  • En daar morgen een lekkere Belgische Leffe op gaat nemen (met dank aan de Belgische eigenaar van het hostel).

Janneke

Hoi hoi, wat heerlijk om dit te lezen. Goed om te zien dat jullie aan de zomerkleding kunnen gaan beginnen.

Heel veel liefs uit het winderige Holland

Janneke

Alvast een kadootje voor Theo s verjaardag. Ik heb fotoruimte voor jullie besteld, dan kunnen we nog meer meegenieten =) Gefeliciteerd!

Frits Timmer

Wat ontzettend leuk om jullie reisbelevenissen mee te volgen.Veel plezier verder samen en we blijven jullie volgen,hartelijke groet Frits

Gerard

Goeiemiddag (voor Ons) en goeieavond (voor jullie)

Theo alvast bedankt voor m'n cadeautje, ze zijn keurig optijd aangekomen en hou zo weer lekker m'n handen warm. Jullie genieten volgens mij wel heeeeeel eeerruggg
. en wij niet minder met die verrassend mooie foto's.
Jammer dat je van de dumplings ziek bent geworden, maar goed ook dat is weer een ervaring rijker.
Je zal maar aalscholver in china zijn, en denken dat je n lekker visje hebt gevangen, schudden ze m zo weer uit je bekkie!! Sheila en Theo, geniet van ieder mooi moment, en morgen 08-02-2011 zal ik onze tijd om 14.00 uur een biertje open trekken en op onze verjaardag proosten, en geef ik jullie een DIKKE KNUFFEL vanuit Borft.

Aniek

Nog steeds alle respect vanaf deze kant! Wat een ervaring, maar oo wat ver van huis ...
Vandaag heb ik nog een filmpje van jullie bekeken vanuit Zuid-China, via de telefoon van Els. Makkelijk, die technologie van tegenwoordig!
Theo, namens ons alvast van harte gefeliciteerd met je 28e verjaardag. Wat ons betreft drink je er namens ons maar één extra op ....

wil verkleij

Hoi Sheila en Theo,
Gisteren weer de documentaire Wild China op televisie gekeken, tesamen met jullie mooie verhalen en prachtige foto's een schitterende reis. Echt genieten..
Theo zovast van harte gefeliciteerd.. samen met Gerard nemen we er een extra..
lieve groetjes,
Wil Verkleij

Jor & Miek

Hahaha! Jullie worden oud! Dat je al niet meer bij de 'echte' backpackers wilt horen! Wij kennen dat wel hoor, 1 nachtje is leuk, 2 gaan nog, maar daarna weer lekker je eigen bedoening en rust in de tent!
En ja, die aalscholvers.... Daar lees ik maar overheen... Maar ik weet dat het gebeurt, zo leven ze daar. En zolang niet elke visser 10 aalscholvers 'in dienst' heeft, gaat het nog.
Theo, alvast een hele fijne verjaardag toegewenst, doe wat je het leukste vind en geniet van alle dagen, maar extra van deze!!
Dikke knuffel van ons 3 (Bica erbij hè ;-))

Mariska

Ohhh jullie lopen al lekker in zomerkleding!!! Daar verlangen we hier ook heel erg naar! Het is al een paar dagen storm in Nederland met onwijs harde wind!
We zullen morgen ook iets lekkers bij de koffie nemen voor Theo's verjaardag (goed excuus voor iets lekkers haha).

Dikke kus Mariska

Annemiek

Hai ,leuk om weer een verhaal te lezen en foto's te kijken. En een lekkere temperatuur en mooie natuur ,wat wil je nog meer.
Alvast gefeliciteerd met je verjaardag Theo, proost!! en fotoruimte was bij deze je cadeautje.
Goede reis verder, XXX

Lucia

Wat een leuk verhaal weer om te lezen, en wat een onwijs mooi landschap als ik de foto's zo allemaal bekijk. Echt apart om te zien, eigenlijk heel vlak, en dan ineens allemaal die bergen uit het niets, en heel hoog!! Echt fantastisch! En heerlijk om jullie lekker in je t-shirt te zien.... Kun je lekker genieten van de zon... Fijn om jullie weer even gesproken te hebben net over de skype!! Geniet er weer lekker van, ook straks van Hong Kong.... Theo, een hele fijne verjaardag morgen! Tof dat je hem aan de andere kant van de wereld kunt vieren toch? Een hele ervaring!! Morgen avond drink ik een borrel op je!! Liefs en een knuffel... XxX Luus

Henk Verhoeven

Hoi Theo en Sheila.

Pas laat in jullie reisverhaal gedoken, maar geniet er van, vooral de verhalen over het eten en dat jullie toch zeggen dat je fantastisch gegeten hebt. De foto.s van het keizerlijk leger in Xian waren schitterend. Wij (Ellen en ik) zijn hier in Maasbracht naar de tentoonstelling geweest daar stonden zeker wel 20 beelden dus deze foto's waren fantastisch. Fijne reis verder en wij blijven jullie volgen.

Henk en Ellen

Martine

Even kort vandaag: ik sluit me aan bij de rest hihi.
Oh, en ik waardeer het dat jullie van de leuke reisverhalen en mooie foto's plaatsen. Het leest als een spannend boek! Gezellige verjaardag morgen!

Peter

Dag Broer,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Want hoewel het hier nog steeds 7 februari is ben je in China al jarig!!!

Groetjes uit Bodegraven.

Margreet

Lieve Sheila en Theo,

Wat een bijzondere reis maken jullie toch! En het is ook echt genieten om alles te zien en te lezen. Zijn we er toch een beetje bij. Ik blijf jullie volgen, want ik ben heel benieuwd naar het vervolg van jullie avontuur. Theo, van harte gefeliciteerd en ga zo door met van het leven te genieten!
Liefs uit Reeuwijk,
Margreet

Marita en Gido

Lieve Sheila en Theo,

Wat een verhalen weer! En wat heerlijk om lekker in je t-shirtje rond te kunnen lopen!
Theo, van harte met je verjaardag! Geniet van deze xtra, want het zal (hoogstwaarschijnlijk) niet nog een keer gebeuren dat je je verjaardag in China kan vieren :) !

Liefs uit een winderig Hilversum!

Patrick

A moi!

Dus jullie eten geen hond? En jullie worden oud? Kunnen jullie je voorstellen hoe ik me voel! Blij dat alles goed gaat en jdat ullie aan het genieten zijn!
Theo, proost mien jong op morgen!

Groetjes uit Kerk- avezaath en een poot van Suka (een hond dus...)

Mam

Hallo lieverds,

Theo van harte gefeliciteerd met je 28ste verjaardag......

Sheila gefeliciteerd met je 'man' en vader!!!!
Dubbel feest......

Gerard belde vanavond nog (erg leuk) en vertelde dat jullie er morgen 'samen' 1 op drinken; geweldig!!!

Terwijl ik dit typ liggen jullie alweer op een oor en ben je "officieel" al jarig. Wimmy belde net ook nog even over jullie site, omdat ze er zo ontzettend van geniet.

Nou dat doen wij ook hoor!!!

Papa is nu naar de 1ste Rabo-vergadering.

Hele fijne dag en ................... ik hvj.........xxx

Dick en Esther

Hoi, hoi,

Heel leuk om weer een verhaal van jullie te lezen.
Wat een geweldige ervaringen zeg! Al zijn sommige dan misschien wat hard....
Wij hebben ook net een bijzondere dubbele verjaardag achter de rug en we hebben enorm genoten. Ik zou zeggen: Theo PROOST!!!! Van harte gefeliciteerd en geniet net zo als wij hebben gedaan dan is het weer een dag met een gouden randje....veel plezier XX

Carola

Hallo dubbel gefeliciteerd. Theo jij met je verjaardag en Shei jij met je paps!
Jullie site is nog leerzaam hoor. Zowel voor groot als klein. Lijkt discovery wel.
De kindjes vragen geregeld waar jullie nu zitten. Mijn complimenten voor jullie site. Erg goed geregeld allemaal zeg!!
Bijzonder allemaal toch?
Blijf lekker genieten en we wachten met smart om de volgende "info"!!??
Ni hao....(volgens mij hallo)
XX

Jeroen JR

Theo, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Een legendarische. Ik hoop dat er nog vele volgen. Bedenk nu dat het daar alweer de negende is. Nou ja, hier is de felicitatie nog op de valreep.

Jeroen JR

Let maar niet op die laatste opmerking... Tis al laat...

Frej SR

Hey guys! My dutch is not too sharp, but from what I can understand you guys are still in china, and so am I.

After 14 amazing days in beijing, I decided to see a bit of the Yunnan province, and I'm sitting in Dali writing you this. My mail got blocked because I tried the wrong password or something like that a bit too many times (damn chinese browsers), so I have gotten myself another mail that you can write to if you feel like it; frejsoerasmussen@gawab.com

Are you heading to Vietnam, and if so, when are you planning to? I'm probably heading for Hanoi around the 15 feb or so. It would be nice to meet up again, so write me if it seems like we could cross paths again.

Backpacking cheers from your danish friend.

tante pol en ome henk.

hoi hoi theo van harte met je verjaardag 28 ja het gaat door sheila ook van harte gefeliciteer. wat een mooie foto's nu lekker wat warmer he. heeft theo soms van een hond gegeten bha alleen het idee al wil je niet misselijk maken hoor kijk maar uit.ik zie wel dat jullie enorm genieten heelijk liefs van ons. xXxX.

Marcel

Vette shit!! Mooie foto's!!! Theo van harte gefeliciteerd met je verjaardag! groetjes Marcel, Nicole en Isis

tante pol en ome henk.

p.s ook van harte met je vader en schoonpa theo en sheila straks ga ik er heen om 3uur gezellig even smullen ik neem ook een wijntje op jullie tot horends leuke verhalen trouwens nou doei doei. XXXX.

Bas

Mooi verhaal weer Theo en Sheila. Ook schitterende foto's! Van harte met je verjaardag Theo, neem er maar een chinees Biertje op :)

Veel plezier!

Gr. Bas

Tineke Mak

Ha Sheila en Theo.

ja ik ben ook een volger van jullie.
beetje laat maar daarom geniet ik extra van die mooie foto's van jullie. Wat een enorme belevenis om dit mee te mogen en kunnen maken.
Het genot straalt (op de foto) van jullie gezichten, zo te lezen is die ervaring ook wel eens anders.
Theo ik lees dat je jarig bent,van harte al ken ik je natuurlijk verder niet maar dat mag de pret niet drukken.. Ik neem er vanmiddag wel een borrel op.
(mmmmmmmm wat tref ik dat)
Heel veel reisplezier en bedankt dat we zo met jullie mee mogen kijken.
Kus Tinus.

Truus en Rinus

Theo van harte gefeliciteerd met je verjaardag en Sjeila natuurlijk ook gefeliciteerd.
We vinden het heel leuk om jullie te volgen. Vooral China, want er komt weer heel veel boven van onze reis naar China. Veel herkenbare foto's. Heel veel plezier op jullie verdere reis.

Rob de V

Theo, Gefeliciteerd man.... moet mega zijn om een verjaardag te vieren op zo'n locatie. Maar denk niet dat je een trakteer beurt mis loopt... volgend jaar gewoon dubbele portie taart meebrengen.

Spreek je,

Rob

Tineke

Theo, gefeliciteerd!!!!!!!!!!
Echt leuk om jullie verhalen te lezen.

Gertjan en Karin

Hoi Theo en Sheila,

Echt super om jullie reis zo te volgen. We vragen ons telkens af of we nou jaloers moeten zijn of toch berusten dat wij het nooit aangedurfd hebben.
Theo, ontzettend gefeliciteerd met je verjaardag (ok in China al niet meer, maar hier nog even wel).

Groetjes Karin en Gertjan

Ps. Hiske zit sinds deze week in Fase 4.

Theo en Sheila

AAN IEDEREEN:

Onwijs bedankt voor al jullie goede verjaardagswensen. Het heeft heel veel bijgedragen aan mijn verjaardags gevoel!

Het is sowieso heel erg bemoedigend om te zien en te lezen hoe actief jullie de website volgen en reageren.

Vanuit Yangsuo (waar het wederom fantastisch mooi is) groetjes en we houden contact.

Theo en Sheila.

wini

Theo..
V A N H A R T E G E F E L I C I T E E R D en dat het komende jaar, een fantastisch, gezond, en liefdevol jaar mag zijn.

Aagje

g?ng xi Theo! (better et as net)

Melanie en Marko

Hoi Sheila en Theo,

Theo nog gefeliciteerd met je verjaardag! Wel een hele speciale dit jaar...

Het blijft leuk om jullie verhalen te lezen met bijbehorende foto's. Zo krijg je echt een indruk van alles. Lijk mij bijzonder om alles zo mee te maken en vooral die cultuurverschillen lijken mij zo boeiend.

Heel veel plezier en geniet er lekker van! Vooral van de hond... ;-)

Groetjes Melanie en Marko

Max

Wat een geweldige verhalen, een genot om te lezen en de foto's te zien. Om de een of andere manier gaat mijn interesse toch het meest uit naar het eten!!!
Theo, nog van harte gefeliciteerd! Dat je maar een grote jongen mag worden.

Geniet van alle ervaringen!

De Brouwertjes

Een beetje laat maar toch nog gefeliciteerd met je verjaardag Theo.Ik heb weer genoten van de foto's en het reisverhaal en kijk al weer uit naar de volgende belevenissen.

Groetjes Lia.

Tiara Tours