Theoensheila.reismee.nl

Kia Ora New Zealand!

Hoe beschrijf je een onbeschrijfelijk mooi land?

Hoofdstuk 2 van onze reis begon via Brisbane (Australie) naar het vliegveld van Auckland. De shuttle bus (met een oud Boeing 747 piloot als bestuurder) bracht ons naar het centrum waar we al twee nachten hadden geboekt in een leuk hostel. Auckland is de grootste stad van Nieuw Zeeland maar doet toch nog vrij klein aan. Ons hoofddoel was een campertje te vinden om voor ons als huis te fungeren voor de komende twee maanden (en ons tweede doel was om hier onze enorme jetlag weg te slapen na een slaaploze nacht in het vliegtuig). Na een verhuurbedrijfje of vijf af te zijn geweest om te vergelijken vonden we voor ons een mooie camper (nee: het is geen busje!) voor een acceptabele prijs.

Nu lag de vrijheid echt aan onze voeten, met twee maanden de tijd en ons eigen vervoer en slaapplekje bij ons. Onze eerste bestemming was de Bay of Islands, zo'n 250 km noord van Auckland. Via een (onbeschrijfelijk) mooie route welke ons na elke bocht weer versteld deed staan, kwamen we aan op onze bestemming. We parkeerden aan zee voor een welverdiend bakje (oplos) koffie waarna we vergezeld werden door een paar anderen die NZ ook per camper doortoeren.

Helaas is the Bay of Islands behalve heel mooi ook redelijk toeristisch, waardoor ‘free camping' (camperen buiten een camping) moeilijk wordt gemaakt. Na drie keer van plek te zijn gewisseld vonden we een mooie parkeerplaats om de nacht door te brengen. Wat we namelijk niet aan boord hebben is een toilet, wat ons enigszins beperkt in onze nachtelijke verblijfplaatsen want officieel mag dit niet. Wel was onze eerste zelfgekookte maaltijd gelijk al een feit. We hebben een 1-pits gasstelletje en naast een koelkast en een wasbak (met 20 liter water) geeft dat ons voldoende mogelijkheid om onze tijd hier door te brengen zonder ook maar een restaurant van binnen te hoeven bekijken.

Al links schakelend (wat best even wennen is) reden we de binnendoorweggetjes weer terug richting Auckland met onze volgende bestemming: Coromandel. Navigeren met behulp van de zon is hier trouwens best lastig totdat je beseft op het zuidelijk halfrond te zijn en dat de zon hier om 12 uur ‘s middags in het noorden staat ipv het zuiden. De weg naar Coromandel toe was adembenemend mooi en bochtig. Met maar een paar meter tussen de steile kliffen en de zee moet het een behoorlijke opgaaf zijn geweest om deze weg aan te leggen.

We verheugen ons op de komende weken, al toerend door Nieuw Zeeland en vragen ons af wat dit land ons allemaal gaat brengen.

Wist u dat:

• De Bay of Plenty door Sheila de Play of Benty wordt genoemd?
  • We elkaar grappend Pa of Ma de Jong noemen als we bv. een middagdutje doen in de camper?
  • Er ons op onze eerste rustplek, schreeuwend vanuit een grote passerende bus, wiet werd aangeboden en dat dit misschien komt door de naam van de camper?
  • We nu ongetwijfeld de meest reguliere bezoekers zijn van de Mac Donalds die nooit iets kopen (voor de toiletten en het gratis internet)?
  • Theo nu echt een keer naar de dokter is geweest, na 4 weken pijn aan zijn voet (en dat de dokter feitelijk zei dat Theo zich al die tijd had aangesteld)?
  • Het gras hier echt groener is?
  • De prijzen hier behoorlijk schrikbarend zijn na drie maanden Azie?
  • Internet cafe's hier lastig te vinden zijn en we daardoor nog maar weinig foto's hebben geplaatst?

Jordi en Marieke

Laat de foto's ook nog maar even zitten, dat maakt ons alleen maar meer jalours. ;-) leuk busje trouwens!

Mam

Nou wat weer een heerlijk verhaal. En lachen......pa en ma de Jong.......hahahaha.....

Erg leuk. En het is toch heerlijk!! Zo vrij in je campertje en een prullebak (met zakkie) functioneert ook prima als (wegwerp) toilet, Sheila.....!!

Dag lieverds...xxx...hvj...

Janneke

Ik krijg spontaan heimwee naar Nieuw Zeeland... Mooi is het daar he! Geniet van jullie reis en blijf vooral foto s en verhalen posten op internet
dikke kus

Sheila

Hoi mam, die prullenbak gebruiken we ook zeker als toilet, haha... Het stond niet helemaal duidelijk in het verhaal maar je mag hier officieel niet wild camperen als je geen toilet in je camper hebt.

En Marieke, we noemen het geen! busje maar een camper, haha... Wij verbeteren elkaar hier steeds ;-).

En voor allemaal, erg leuk steeds om jullie reacties te krijgen. We genieten er echt van!

Hugo

Oooh, wow, wat klinkt dat mooi! Over een week of drie ben ik daar ook al...onvoorstelbaar. Lijkt me erg tof jullie te zien. Laten we daar over mailen; kan me goed voorstellen dat jullie heel ergens anders zitten als ik arriveer en het lastig wordt elkaar te zien, maar lijkt me heel leuk!

Geniet lekker verder allebei!!

Mariska

Zo, dit lijkt me echt wel genieten zo samen!
En zelf weer eens iets koken is ook wel weer eens leuk.

Op dit moment zijn Peter en mijn vader bezig met klussen op zolder. (plafond verlagen) word erg mooi!
Zaterdag avond vieren we mijn verjaardag, dan zal ik jullie er wel bij missen hoor!

Bedankt weer voor jullie verhaal, erg leuk om te lezen!!

Dikke kus Mariska

tante pol ome henk

hoi hoi nou theo van ons sterkte met je voet hoor wij geloven wel dat je er last van heeft.
gezellig het geknutsel met het campertje een beetje kokerellen en luieren wanneer je wil heerlijk nou wacht op de volgende verhalen en foto's dikke kus voor jullie.

Nelleke

Hey Theo en Sheila,

geweldig daar aan de andere kant van de wereld. New Zeelandse busjes zijn gewoon campers hoor! Mooi foto's ook weer.
Geniet.

Peter

He he na al die verbouwingen en verven eindelijk tijd gehad om jullie stukje over N-Z te lezen. Leuk hoor. Goed om te lezen dat Theo zich ook aan de andere kant van de wereld nog aan stelt ;-)

Groetjes je broer.

Chris en Gery

Hoi sheila en theo, we zijn en blijven jaloers op jullie hoor.
Wat een fantastiche plekken zien jullie en zijn er op de aarde.
Het lijkt ons heerlijk om dat een keer mee te maken.
We vinden het steeds leuk om wat van jullie te horen en te lezen.
Hier is het bedrijvig, het seizoen is begonnnen dus druk druk druk. Bau is verhuisd en heb mij gevraagd om daar wat te klussen, en ook bij Gerard in zijn nieuwe huis ga ik wat klusjes doen. Dus we zijn lekker druk bezig,MAAR......we kregen vandaag een kaart van jullie uit Maleisi""e en daar ligt toch een wit strand, dus als de klussen klaar zijn, gaan we daar maar naar toe om wat uit te rusten.(dit is een geintje hoor)
Harstikke leuk en bedankt voor de kaart.
Nou luitjes ik ga stoppen, jullie nog heel veel plezier en ga NOG veel meer genieten.

Groetjes Chris en Gery.

Erik witte

Volgens mij heeft theo minstens zon commandotraining gehad als ik dus lijkt me duidelijk niet dat die zich aanstelt;) achtergesteld gebied zon eiland zonder wc en internet(ik weet hoe dat gaat op die eilanden haha)

Goeie reis nog weer verder!!! Gr. Erik

Melanie

Hoi theo, sheila en lucia

een tijdje niet gelezen, maar ben weer helemaal bij. Maar het blijft leuk om te lezen en wat een mooie foto's zeg!!!

veel plezier in ausieland en geniet van alles en elkaar!

groetjes melanie

Tiara Tours