Theoensheila.reismee.nl

Oost west, droog best..

Wat kan een landschap je klein doen voelen. Dwars door de vallei, tussen de wijnvelden door, reden we naar de oostkust. Nieuw Zeeland schijnt een van de jongste landen op de wereld te zijn, wat verklaard dat het zo verschrikkelijk mooi is. God heeft zo te zien al zijn ervaring en creativiteit die hij heeft opgedaan in de rest van de wereld, in dit land gestopt.

Aan de oostkust wilden we graag een ‘whale-watching-tour' maken, een boottocht naar open zee met als doel om de grote walvissen te zien. Helaas ging dit niet door in verband met de aanhoudende wind en regen. Ons plan was snel omgezet toen we naar de weerkaart keken en zagen dat het aan de andere kant van de hoge bergrug uitstekend weer was. Een enerverende rit over de bergpas bracht ons in Westport.

De tourist radio brengt ons onderweg op de hoogte van de bezienswaardigheden die we niet mogen missen (en maar al te vaak dat we (als reclame) op een van de ‘top-10 holiday parks' moeten slapen). De radio is in feite een gps-apparaat met vooraf opgenomen muziek (we weten onderhand welk nummer gaat komen) en informatie, die op het juiste moment wordt afgespeeld. Ondanks dat het systeem niet perfect is, komen we door de radio wel op allerlei leuke plekjes die niet in de reisgidsen vermeld staan.

Langs de westkust naar beneden merkten we dat het 's nachts behoorlijk kouder werd. Op een overnachtingsplekje aan het meer van Hokitika werden we zelfs met het ijs op onze ramen wakker. De enige remedie: snel je bed uit en gelijk wat ondernemen. We maakten een kleine wandeling bij een prachtige blauwe rivier, bezochten de ‘pancake rocks' (zie de foto's om de naam te verklaren) en kwamen aan bij de hoofdattractie: de Gletsjers. De VVV raadde ons een wandeling (die ze beter een klim en afdaling hadden kunnen noemen) aan naar de top van een berg die ons het beste zicht gaf op de gletsjer. Zeven uur later en een ervaring rijker kwamen we terug bij de camper en deden we een schokkende ontdekking: de koelkast bevatte geen koud biertje als beloning.

Na de gletsjers reden we door met als bedoeling in het plaatsje Haast te overnachten. Het dorpje deed zijn naam geen eer aan, hier was werkelijk niks te doen (en wat er te doen was gebeurde volgens mij heel rustig) dus reden we door naar Wanaka. Met geknepen billen, omdat de tank leegraakte, bereikten we een benzinestation(we waren te schrieperig geweest om de tank helemaal vol te gooien bij het te dure tankstation). Met het avondrood al boven de bergen passeerden we het meer van Wanaka.

We denken eraan (en onze benen stemmen tegen) om hier nog een mooie wandeling te maken naar een bergtop, voor de schitterende uitzichten. Hierna zullen we richting Queenstown gaan waar Theo heeft bedacht te gaan bungy-jumpen (en Sheila nog overgehaald moet worden).

Wist u dat:

• Tijdens het opwarmen bij een kampvuur, Sheila haar schoenen begonnen te roken?
  • We over een maand kampioen '3-minuuts eenpansgerechten' zijn?
  • We van de politie moesten praten in een ademanalyse apparaat ipv het blazen in Nederland?
  • Theo zijn voeten nat werden toen hij tijdens het rijden de voorruit wilde sproeien?
  • Waarschijnlijk die sproeier naar binnen is gevallen doordatde Kea (een vogel)graag rubber pikt?
  • Voor de mensen die ons WEL missen: weal op 1/3 van de reis zijn?
  • Voor de mensen die onsNIET missen: we nog 235 dagen weg zijn?
  • 'Wop wops', in the middle of nowhere betekend in het Maori?
  • Weniet voor niets de slaapzakkenalvier maanden hebben meegesleept (en we daar nu best heel blij mee zijn)?
  • Weonze motors erg missen in dit land zonder rechte wegen?
  • We jullie ook missen (dit om misverstanden te voorkomen)?

NDCN

Tjonge, jonge wat is het een voorrecht om over jullie schouder mee te mogen kijken. Dank voor jullie verhalen en foto's. Geniet ervan en dan te beseffen dat jullie net 1/3 van de reis hebben gehad. Gr vanuit een zonnig California ;-)

mam

Geweldig........dank jullie wel....

Kus uit een zonovergoten Heerlen......

janneke

He wat leuk...Weer bekende plekken! Haast, wanaka, pancake rocks en westport... We hebben het allemaal gezien =) Jammer dat wij geen tijd hebben gehad voor al die superwandelingen die jullie hebben gemaakt!
dikke kus

John, Aniek & Bas

Op 1/3 van de reis al, wat vliegt de tijd.
Wat zijn jullie nu in een prachtig land. Wat een uitzichten, heerlijk ...
Nog steeds willen we jullie nog steeds heel veel plezier wensen met de grote reis! Geniet er nog even flink van, want 1/3 hebben jullie alweer achter jullie gelaten ;-)

Liefs ons

Wil Verkleij

Theo en Sheila,
Zo ver als jullie zal ik nooit komen, maar ik heb toch het gevoel, dat ik met jullie de wereld rond ga. Zo veel moois te zien, echt dankbaar dat ik het mee mag maken en kan volgen.
Wij hebben net ons koninginnefeest gehad, voor ons (de Jeans Saloon)betekende dat werken, terwijl het vandaag de dag van de arbeid is, in ons geval:een rustdag.
Zojuist Ester en Paul met Erik en Vera uitgezwaaid. Ze kwamen de vouwwagen ophalen uit de werkplaats en gaan een weekje naar Mierlo, kamperen.
Ik trek er af en toe wandelend op uit en plunder dan mijn rugzak onderweg. Kan ik ook volop van genieten.
Nog" maar" 234 dagen, de tijd gaat soms heel erg snel.
groetjes, Wil, tante Sarah

Lucia

Jeetje, wat een adembenemende foto's iedere keer!! Het houd gewoon niet op he daar? De eindeloze, mooie, groene natuur! Wat een uitzichten zeg... Ben benieuwd of Australie er ook iets van weg heeft. Maar tjonge, als ik dit zo iedere keer allemaal lees en zie, dan is dit ook zeker een land waar je geweest zou moeten zijn zeg. Echt adembenemend mooi!!!!
Fijn dat jullie nu echt profijt hebben van de slaapzakken, kun je er s'nachts lekker diep onder kruipen. Hier houd het mooie weer gelukkig ook niet op (al is de grond er droog na weken geen regen) het is elke dag straks blauw en een graad of 20. Heerlijk!! Wel al veel bermbranden en op sommige gedeeltes van de heide vlaktes. Maar niet bij Speuld ofzo hoor... Geniet geniet geniet daar!!!! Ik kom eind deze maand even met jullie mee genieten, en proeven van de sfeer van het Backpacken!!..... XxXxXxXxXxXxXxXx

Rob

1/3 zit erop.... eeuuhhh Theo Theo wie ???

hehe.... nee hoor ook over 235 dagen weten we nog wie je bent

Mariska

Wat een mooie foto's, wat een mooi land!!
(Jesse vond de uitzicht foto's niet mooi, hij zei: er staat niemand op, alleen maar takken hahaha)
Daan riep gelijk Jeija en Thee, nog een paar maanden om te oefenen!!
Wij hebben net een leuke koninginnedag gehad! Met gelukkig heel mooi weer! De jongens weer iets nieuws om mee te spelen (Jesse had een grote vrachtwagen uitgezocht en voor Daan hebben we een treinbaantje).
ALtijd leuk!

Jongens, geniet nog even van NZ!!

Nelleke

Wat een super mooie omgeving zeg aan de foto's te zien inderdaad een echt paradijs!
1/3 zit er op. Time flies.
Hier in NL zit voor mij 8/9 erop. Mijn verlof is net begonnen en ga nu zitten wachten tot de kleine zin heeft om eruit te komen!
Hou jullie op de hoogte.

Groetjes Nel .....

Marian Kraaijenhof

Hoi hoi,

Wat een leuke verhalen en mooie plaatjes. Om jaloers te worden. Maar geniet nog maar lekker van jullie te gekke reis. Bedankt voor jullie kaartje.
Je vraag naar de nieuwe sportschool. Het draait lekker zoals gewoon. Mooie kleuren en lekker fris.
We missen je wel hoor :)

Groetjes Marian

Erik witte

Goed bezig zeg ik!! Doe ze de groeten daar

Tiara Tours