Theoensheila.reismee.nl

Down Under

Het grote voordeel van ons simpele backpackers dieet is dat het vliegtuig eten als een 5-sterren maaltijd smaakt. Vanaf Christchurch vlogen we (via Auckland) naar Sydney, Australië. De eerste vlucht nam ons nog één keer over het spectaculaire NZ'se landschap.

Net nadat we elkaar eens flink achter het behang hadden geplakt (hadden we een keer meer dan 4 m2 ruimte...) deden we een hapje met Kevin en Patricia. Heel gaaf om elkaar aan de andere kant van de wereld te ontmoeten. Sydney staat vooral bekend (buiten de misvatting om dat het de hoofdstad zou zijn) om het 'Opera House'. Een avond-wandeltochtje bracht ons gevieren langs dit wereldberoemde gebouw.

De eerste woorden van Lucia (het zusje van Sheila)waren, toen ze aankwam op het vliegveld: 'Jeetje, hadden jullie niet in Speuld kunnen blijven wonen? De jet-lag van de 20 uur durende vlucht was ze in ieder geval snel te boven en nadat we de stad goed hadden gezien haalden we onze camper op. Voor Lucia zou het tien jaar oude 'busje' niet veel hebben geleken maar voor ons was het een enorme vooruitgang.

Onze eerste bestemming was de 'Blue Mountains', een gebied dat een klein beetje op de Grand Canyon in de USA lijkt. 's Ochtends vroeg, nadat onze eerste gezamenlijke nacht in de camper een feit was, reden we door een verrassend groen en heuvelachtig landschap naar de Hunter Valley. Alcoholisten onder jullie zullen deze naam herkennen, daar dit het grootste wijn-producerende gebied van Australië is. Een paar van de vele weetjes die we te horen kregen tijdens de rondleiding over de wijngaard kunnen ons, door de wijnproeverij (van 12 soorten) vooraf, ontgaan zijn.

In de paar dagen in dit immense land hebben we onze ogen uitgekeken (en de oren laten verwonderen) naar de vele vogels. Papegaaien met alle kleuren van de regenboog komen regelmatig voorbij en kakatoes (een witte variant) zitten zelfs in het centrum van de steden. Kangaroos zijn ons ook niet meer onbekend en wie weet wat er nog gaat komen...

Wist u dat:

• We via Lucia heel erg verwend zijn door veel van jullie? Bedankt iedereen!
  • We nu genoeg snoep hebben voor de komende paar weken?
  • Onze camper al 470.000 km ervaring heeft? (dus eigenlijk kan er niks mis gaan)
  • We, door ons huurcontract, ons voor nog eens 108 dagen hebben vastgelegd aan het kamperen?
  • De man achter de toonbank geen raad wist met de vraag of hij ook oude kaas verkocht, want zijn antwoord was dat alles vers van die ochtend was?
  • Het nu eindelijk weer eens écht kampeer-weer lijkt te worden?
  • Het tijdverschil nu (nog maar) 8 uur is?
  • We een Australisch telefoonnummer hebben? Via het nummer 0900 5600 888 kost het maar 8ct per minuut om ons te bellen. Ons eigen nummer is 0061 420 743 279.

leybra

ha lieverds,

wat heerlijk te lezen dat lucia bij jullie is!!! fijn elkaar weer te kunnen knuffelen (heeft ze die van mij nog gegeven?;-)), zien en spreken en fantastisch dat jullie dit deel met elkaar mogen reizen. onwijs leuk weer jullie belevenissen te lezen en hoop jullie snel te spreken.

liefs en dikke kus leybra

mam

Onwijs......dat het goed met jullie gaat.....!!!

Great......!!!!

Liefs en kus en knuffel.......xxx...hvj...

Janneke

Hoi, leuk je even gesproken te hebben! Geniet ze en ik kijk weer uit naar jullie volgende verhaal en foto s
liefs

Martine

Leuke foto van Theo met de zussies hihi. Hij zal misschien nog best wat te stellen krijgen met nu 2 vrouwen in de camper. Veel plezier in Australie!

mariska

Gezellig dat Lucia nu bij jullie is!
Vandaag is Jesse op schoolreis, spannend hoor!
En we zijn 8 jaar getrouwd, wat vliegt de tijd toch.
Ook denk ik dat het voor jullie al heel lang geleden lijkt dat jullie bv. in China zaten.
Geniet samen!

dikke kus

Margreet

Goed gedaan, Lucia! Heerlijk dat jullie nu zo'n tijd met elkaar zijn en kunnen genieten van dit enorme land. Dit eerste stukje zie ik zo weer voor me....Sydney, Blue Mountains...
Heel veel plezier samen en goede reis!
Liefs van Hans en Margreet

Erik witte

Jahoor daar zitten ze!;) viel spass nog daar ! Groeten erik

Cin Donkers

Hele goede reis met zijn drieën. Ik hoop dat Lucia er net zoveel plezier aan beleefd als jullie en dat jullie maar weer heel veel adembenemende vergezichten tegenkomen in dat fantastische land. (p.s. ik duim op een goede reis met jullie "ervaren camper" :-)

Stefan

Hoi Sheila en Theo,

Hoe gaat het bij jullie?
Ik was het helemaal vergeten te zeggen, maar heel erg bedankt voor de verjaardagskaart! Super dat jullie daar aan hebben gedacht!
Ik geniet elke keer weer van jullie mooie verhalen en foto's, hebben jullie toch maar mooi voor elkaar.

Hier in het Klimbos gaat het allemaal prima, drukte is net voorbij. René is er ook nog bij, zit nu naast me en moet jullie de groeten doen :)

Heel veel plezier nog, geniet er van en de man die zich heeft verhangen in de piramide reed in een diepvries-vrachtwagen ;)

Groet,

Stefan het Klimbos team