Theoensheila.reismee.nl

Ontmoetingen

Zo moeilijk als het in Nieuw Zeeland was om uit te leggen hoe mooi het land is, zo moeilijk wordt het hier in Australië om uit te leggen hoe groot het is.

De surfers onder jullie (dat aantal zal meevallen) zullen van Byron Bay gehoord hebben. Buiten een leuk, toeristisch dorpje heeft het mooie stranden en hier zagen we ook onze eerste wilde dolfijnen! Om onze kennis van alle wilde dieren die we tegenkomen op te halen, (en omdat Lucia graag met een koala op de foto wilde) bezochten we in Brisbane een dierenpark. Met Kate, die we in NZ hadden ontmoet gingen we per veerboot (watertaxi) de stad zelf door. Onze nieuwe hippie vriendin had ons op het hart gedrukt langs te komen. Sheila kon helaas niet lekker bijkletsen door een vervelende verkoudheid. Het woord planning komt niet voor in het hippie-woordenboek, maar gastvrijheid wel en voor we het wisten zaten we op een verjaardagsfeest van een vriendin.

Een oud oom en tante van Sheila en Lucia zijn al jaren geleden naar Australië geëmigreerd en er was niet meer dan één telefoontje voor nodig om met open armen te worden ontvangen (het kostte veel meer moeite om de volgende dag weer weg te komen). Stinkend jaloers waren we op hun schitterende huis, vooral toen 's avonds de kangaroes voorbij kwamen springen.

Omdat we niet de hele route langs de kust wilden volgen en ook een beetje van de Outback wilden zien, reden we een stukje het binnenland in (een stukje is hier makkelijk 400 km). De bestemming was Carnarvon Gorge, een 35 km lange, 200 meter hoge klif. Een wandeling van twee uur tussen de schitterende bossen door, (met af en toe een walibi, een kleine kangaroe als gezelschap) bracht ons op een mooi uitzichtpunt. Voor de ultieme Australië foto nam Theo wel een klein beetje risico, maar het resultaat mag er dan ook zijn.

Aangezien het weer nu ook Australisch aan het worden is, zien we uit naar de komende twee weken (met Lucia) aan de kust.

Wist u dat:
  • Lucia achterna gezeten werd door een possum na een nachtelijk bezoek aan het toilet?
  • Sheila haar beker vulde met frituurvet op het hippiefeest, waar Glühwein de bedoeling was?
  • Theo natuurlijk weer geen stomme dingen heeft gedaan deze week?
  • Ons eten wel een heel persoonlijk tintje kreeg doordat we de groenten in Lucia haar vuile waszak hadden gedaan? (oké, daar was Theo dan wel een beetje verantwoordelijk voor)
  • We in Brisbane de koudste juni dag meemaakten sinds 50 jaar?
  • De enorme zak snoep, die Lucia mee had gebracht, alweer op is?
  • Lucia ons af en toe onwijs verwend met een bak échte koffie?
  • Veel mensen ons bellen op ons nieuwe Australische nummer, maar dat dit niet altijd lukt omdat we vaak geen bereik hebben in dit enorme land? (wel blijven proberen, we vinden het erg leuk om gebeld te worden!)

eddie

weer een schitterend verhaal ,en wat weer een mogelijk heden om het weer leuk te maken .en ja toen ik nog surfde heb ik daar nog wel eens van gedroomd veel plezier en geluk

Pakie

Hey Mates! Leuk verhaal weer! En, ja hoor, alle hardcore web-surfers kennen Byron Bay toch?! Hang Loose! Have fun! Ciao!

NDCN

Mocht je in "die hoek" mensen tegen komen met mijn achternaam, doe ze de groeten. Moet familie zijn;-) Opnieuw een mooi verslag by the way. De indrukken houden maar niet op, maar goed wat wil "een reisje rond de wereld" tja ...

Gr en veel plezier daar aan de "onderkant"..

Wil Verkleij

Hoi luitjes,
Leuk, als je zo op de zaterdagmorgen in de winkel komt, en dan weer zo'n leuk verhaal en mooie foto's van jullie leest. Het lijkt hier ook wel net herfst na al die maanden van zomers weer. Lucia is naar jullie gegaan en toen is het weer hier omgeslagen. Geniet van alle indrukken en ik reis een beetje met jullie mee.
groetjes, Wil Verkleij

Hugo

Lekker zeg, een beker frituurvet...hihi. Ik ben sinds gisteren weer in Nederland, ook wel lekker zeker na de aardbevingen in Christchurch vorige week waar ik midden in zat. Gelukkig hebben jullie dat niet meer hoeven meemaken!

Blijf lekker genieten daar en groeten aan Luus!

Cin Donkers

Wat een leuk verhaal en schitterende foto's weer.
Moest vooral lachen om het stukje: "Theo heeft weer geen stomme dingen gedaan" hihi.

Veel plezier met jullie trip richting de kust. Kijk alweer uit naar jullie volgende reportage.

Liefs Cin

Ann..

Leuk verhaal! en ook super leuk om jullie gister gesproken te hebben :)
Maruh.. Theo domme dingen?? Tis toch niet zo dat hij Pinkpop niet meer kan uitspreken of de camper niet heel laat?? :P hahaha..

Veel plezier, en denk dat jullie ons in het volgende verhaal heeeeeeel jaloers gaan maken met foto's van bounty stranden ;) (en dat vinden we stiekem helemaal niet erg hoor,,)

kus, Ann

Jennie

Hey!

Leuk om te weer een verslag te lezen! Ik zie er elke keer weer naar uit om een kijkje te nemen in jullie avonturen, echt super!

Wat leuk om familie te ontmoeten daaró, leuk Hollands ingerichte woonkamer ;)

Ik heb trouwens ook een wist u datje....

Wisten jullie dat:
Jennie te horen heeft gekregen dat ze een vaste baan heeft op de school waar ze al bijna 3 jaar werkt en helemaal hieperdepieper blij is??? Haha!

Dikke Knuffel!

Peter

Wisten jullie dat:

Concert at Sea is afgelast wegens het slechte weer en jullie dat dit jaar een beetje minder hoeven te missen:

Aniek

Inderdaad, CAS is afgelopen zaterdag afgelast wegens het slechte weer. Wij zijn dit jaar ook niet gegaan ivm Bas, dus hebben we iets minder gemist ;-)

Handig, die familie over de hele wereld haha.

Een vriend is ook in Australië geweest en daarvan heb ik al heel wat foto's gezien. Een geweldig mooi land, dus geniet ervan met z'n drietjes ....

Theo, je hebt er inderdaad een beetje risico voor moeten nemen, maar de foto is dan ook fantastisch geworden. Stond je stiekem niet een beetje te "shaken" op de benen? (Vast niet na het avontuur bungee jumpen)!!

Liefs Aniek (en natuurlijk ook de groetjes van John en een knuffel van Bas)

tante pol en ome henk

hallo met z'n drie en lucia is het nog gelukt met het koala beertje op de foto' wat een liefjes zijn het he en sheila zo dicht bij die kangaroe eng hoor maar wel heel leuk toch maar een borrel sheila inplaats van friktuurvet en de groente zeker lekker pittig uit lucia d'r waszak grapje oeps. nog bedankt voor de lieve kaart nou lekker genieten aan de kust veel plezier liefs van ons. xxx

Ynn

Hoi allemaal, wat hebben jullie het toch fijn samen en wat een prachtfoto's en verhaal weer. Ga zo door Geniet nog ff intens met z'n drieën want voor je het weet zit je weer in het vliegtuig Luus. Maar nog ff niet aan denken hoor. Liefs.

Tiara Tours