Theoensheila.reismee.nl

Meneer Zaagmans

Zonder de bedoeling om te overdrijven moeten de Whitsunday Islands één van de mooiste plekken op aarde zijn. Door papa (Gerard) zijn genereuze sponsering konden we optimaal van de eilandengroep genieten met een luxe boot-tour. De barbeque op het 6 km lange strand was voortreffelijk en het snorkelen was af en toe ronduit intimiderend door de grote tropische vissen. Een hapje en een drankje in de kroeg maakten de dag compleet.

Op Saunders Beach kookten we voor het eerst op één van de vele gratis grillplaten (terwijl de zeearenden boven ons rondcirkelden) die overal in de parken en bij de stranden te vinden zijn. Jammer dat zulke faciliteiten in Nederland niet mogelijk zijn door het vandalisme. De volgende ochtend moesten we even langs de garage omdat de anders zo competente chauffeur (toevallig ook de schrijver van dit verhaal) vergeten was dat de camper hoger was dan de gemiddelde personenwagen en een ventilatie-kapje had gesloopt.

De Cassowary lijkt wel een kruising tussen een struisvogel en een kalkoen. De vogel is bijna uitgestorven (er leven er in Australië nog maar 1000 van). We kwamen er in Etty Bay drie van tegen. Het laatste stuk naar Cairns reden we ontzettend veel verschillende soorten plantages voorbij. Lucia zag veel van haar verkoopwaar voorbij komen en tenzij elke Australiër acht klontjes suiker in de koffie doet, gaat een groot deel van het suikerriet waarschijnlijk naar het buitenland.

De 'Tablelands' deden ons denken aan Nieuw Zeeland met zijn mooie heuvels en watervallen. Op aanraden van Kevin en Patricia reden we langs een vijgenboom met een doorsnede van tientallen meters. Verderop bracht een Aboriginal park ons op de hoogte van de bijzondere cultuur van de originele bewoners van dit mooie land. We leerden dat we speerwerpen, boomerang gooien en didgeridoo spelen beter over kunnen laten aan de mensen die dit al eeuwen doen.

Aangekomen in Cairns zochten we een gezellige camping op en flaneerden we over de boulevard. Bij gebrek aan strand heeft de stad een hip buitenzwembad midden in het centrum aangelegd die ons de nodige verkoeling bracht tijdens het verkennen van de noordoostelijke stad.

Ons afsluitende etentje vanavond met Lucia belooft gezellig te worden (voordat ze aan haar 32-urige terugreis begint). Daarna zetten we getweeën de reis voort richting Darwin.

Wist u dat:

• We als echte kilometer-vreters gebruik hebben gemaakt van de gratis trucker douche bij de BP?
  • We samen met Lucia meer dan 5000 km hebben gereden?
  • Diesel hier duurder is dan benzine?
  • We al zes maanden geen boek hebben bijgekocht doordat je in ieder hostel boekenwissels hebt?
  • Het ventilatie kapje ons 124 dollar kostte? (De goden waren verzocht in het vorige verhaal, hè Theo?..)
  • Australië tweederde van de wereld-behoefte aan rijst verzorgt?
  • We hebben genoten van de persoonlijke (familie) berichten die Anneke ons heeft bezorgd via een USB stick?
  • We een nieuwe camera hebben aangeschaft nadat de vorige het nu echt had begeven (destijds in de Mongoolse kou)?
  • Alle dieren hier of heel groot of heel dodelijk zijn? (de vleermuizen bijvoorbeeld zijn zeker een halve meter breed)
  • We onze eigen kangaroe-steak hebben gebarbequed? (en het fantastisch smaakte!)
  • 'Meneer Zaagmans' onze wereldreis door de midden heeft gezaagd, we zijn alweer op de helft!

mam

Wauw....weer erg indrukwekkend.....

Sterkte Lucia, met het afscheid en een goede reis terug.....

Theo en Sheila een goede reis verder. Zal best wennen zijn met z'n tweetjes.....

Kus en knuffel......xxx...hvj...

Ann..

Leuk verhaal,, en sheil, wat ben je blond!!

Fijne reis, dikke kus van Ann en Bas
(die net aan hun tentamenweek zijn begonnen)

janneke

jee...op de helft alweer...dat gaat hard...
We moesten zaterdag in ermelo zijn en toen bedachten we dat als jullie terug zijn jullie maar weer in die buurt moeten gaan wonen hahah
dikke kus

Nelleke

Wow , op de helft alweer! Maar zo lekker dat jullie nog een half jaar voor de boeg hebben.
Staat jullie goed die aboriginals schmink :D.

Grtz vanuit een heel warm Alphen a/d Rijn (30+gr)

Martine

Gaat Lucia alweer weg? Ik dacht dat ze veeeel langer bleef joh. Wat lief dat Gerard dit schitterende uitje mogelijk heeft gemaakt...anders hadden jullie het misschien niet gedaan en het ziet er prachtig uit!
Leuke weetjes ook weer, ik heb veel geleerd.

Lucia, goede terugreis en sterkte met het afscheid....ook voor Sheila en Theo natuurlijk.

Dave

Je ziet er een stuk beter uit zo Theo...
Neem een potje van dat spul mee voor thuis zou ik zeggen..
Heet hier in Hollanda, maar voor korte duur natuurlijk..

tante pol ome henk.

hallo je zal nu al op de terug zijn lucia zo niet goeie reis tot snel. nou scheila jij kan goed pijpje blazen en theo heeft ze nog wel naar je hoofd gekeken inplaats van het ventileerkapje grapje.
ja lucia al weer terug dat is snel gegaan zeg maar zo te zien hebben jullie heerlijk genoten
goeie voortzetting sheila en theo liefs van ons xxxx.

Mathieu

Weer een prachtig verhaal, Theo. Ben toch benieuwd, jou kennende zal je jezelf wel weer niet hebben kunnen beheersen naar zo'n beschermde diersoort toe. Hoe smaakt zo'n Cassowary eigenlijk?

Erik en Keshia

Sommige dingen zijn het wachten waard. Aangezien deze reactie daar waarschijnlijk niet onder valt onze welgemeende excuses. Een reactie/bericht is er helemaal bij ingeschoten.

Beste Theo en Sheila :),

Wat een mooie verhalen en gave foto's. En jullie hebben nog zo lang te gaan. Zo lang, dat denken aan de naderende thuiskomst nog niet aan de orde is of..? Na een ruime maand thuis zijn, lijkt de reis al weer eeuwen geleden. Zo makkelijk weer het 'gewone' leventje opgepakt. Blijven genieten in elk geval en we laten zeker nog is wat van ons horen. Hopelijk iets sneller dan deze keer.

Hoihoi!

Joëlle B

Hoi Theo en Sheila,

wat een fantastische reis hebben jullie! en leuk om te zien dat jullie zo genieten. (moet je ook doen natuurlijk als je er toch bent ;-). Wanneer gaan jullie naar Z-Amerika? Dat lijkt mij geweldig! Maar het is mijn lot om gewoon en geduldig de campinggasten te woord staan, en af en toe met jullie mee te lezen...

groetjes Joëlle

Tiara Tours