Theoensheila.reismee.nl

Kilometervreters

Zoals verwacht was het 'afscheidsetentje' met Lucia bijzonder gezellig en na het emotionele afscheid de volgende dag, verliet ze ons hopelijk met een goed gevoel en een mooie ervaring rijker (ze liet ons in ieder geval busladingen toiletartikelen). De reis ging voor ons meteen verder, maar er was vaak het gevoel dat er iets, of beter iemand, ontbrak.

Nadat we het regenwoud boven Cairns nog even hadden verkend, maakten we ons op voor de enorme tocht naar Darwin. Getallen dekken de lading niet helemaal maar we kunnen melden dat 2800 km errug(!) ver is (ter vergelijk: van Utrecht naar Athene is even ver). De eerste 2500 km hoefden we in ieder geval niet te vrezen dat we iets misten aan bezienswaardigheden, omdat er afgezien van een paar 'cattle-stations' (boerderijen) en de sporadische 'roadhouse' (voor benzine en basis behoeften) helemaal niks was, inclusief telefoon of radio bereik. De Australische fietster die we voor een stukje meenamen had besloten een groot gedeelte op eigen kracht af te leggen en dat gaf ons weer wat motivatie achter het stuur.

De natuur is in zijn uitgestrektheid en ongereptheid hier ongekend. De vogels die we zien zijn goed aangepast aan de omvang van het land, de arenden (die de aangereden kangaroes oppeuzelen) zijn soms minstens een meter hoog en we zagen Brolga's (een soort ooievaar) die zeker anderhalve meter meten. Ook zien we duizenden, metershoge, mierenhopen voorbij komen.

Na bijna 5 volle dagen achter het stuur (en de witte lijn op ons netvlies gebrand) kwamen we eindelijk aan op onze bestemming: de Nationale Parken onder Darwin. Het was heerlijk om weer lekker te wandelen, te zwemmen in de beekjes en meertjes en (vooral) niet meer voorin de camper te hoeven zitten. Opletten is het hier wel, krokodillen verpesten veel zwemplezier maar de borden vertellen gelukkig heel duidelijk waar het wel of niet kan. Ook kwamen we hier onze eerste Australische slangen tegen: we zijn in Down Under!

Wist u dat:

• Het na terugkomst uit de stad erg stonk in de camper omdat we (we noemen geen namen) het gas aan hadden laten staan?
  • We (oké, Theo dan) de agenda en andere papieren bijna verschroeiden door per ongeluk de grill aan te zetten (en de magnetron ipv de grill nu gebruikt wordt als rommel-la)?
  • Een combinatie van deze twee fouten catastrofaal af had kunnen lopen?
  • We blij zijn een keer mensen van onze leeftijd te spreken aangezien heel pensioengerechtigd Australië op pad is (om de winter in het zuiden te ontvluchten)?
  • Er nu helaas, door ons toedoen, 1 kangaroe minder in dit mooie land rondspringt (en dat er nog zo'n 44 miljoen over zijn)?
  • We onze eigen DJ zijn nu we een apparaatje voor de Ipod hebben gekocht waarmee we via de autoradio onze eigen muziek kunnen luisteren? (bedankt Ann, voor de nieuwe nummers)
  • We iedere keer verbaasd zijn over het aantal vele leuke reacties en dat iedere reactie wordt gewaardeerd!

Mam

Dank je wel voor dit positieve en leuk verhaal uit Down Under......en tot morgen!!! :) Heel veel liefs......mam...

Lucia

Hey Lieverds!!
Ik verliet jullie, ondanks de tranen van het emotionele afscheid, met een zeer goed gevoel!! Wat gaaf om dit met jullie te mogen delen, en een geweldig mooie reis te maken door een zeer zeer mooi land met allerlei mooie dieren!! Ben erg blij dat ik jullie tussendoor kon zien, al is het wel weer afkicken hier van de gezelligheid daar en de mooie ervaringen... Je bent dan 4 weken zo hecht met elkaar, en dan valt afscheid nemen niet mee!! Dus ik moet hier wel weer wennen zonder jullie.. Ben begonnen aan m'n fotoboek, dus zit nog helemaal in Aussie Land met m'n gedachten.
Zo op de foto's te zien hebben jullie nu zo'n beetje alleen maar mooi weer en strak blauwe luchten... En wat een mooie foto's weer. Geniet er maar lekker van!! En hopelijk kletsen we zondag even bij.......
Dikke knuffel XxX

janneke

Hebben jullie Skippy aangereden?!!! Agossie....

Aniek

Weer hele mooie foto's ... vooral die van de vleermuis is goed gemaakt!! Veel reisplezier, tjonge wat een kilometers pfff.

Liefs John, Aniek en Bas

Martine

Eigenlijk is dit best een griezelig verhaal, gas, grill, krokodillen, megasaai end rijden, kangaroe dood...maar gelukkig zijn jullie nu in Darwin. De watertjes zien er heerlijk uit. Veel plezier.

Jennie

Wat een prachtige foto's! Altijd jammer als de laatste voorbij komt...maar wat een mooie natuur daar zeg. Zo ongerept en gaaf.

Leuk die foto's van jullie samen, erg lief!

Dikke kus Jennie

Dick & Esther

Geweldig om weer even in jullie wereldje te duiken middels jullie verhalen en foto's. Heerlijk!
Wij zijn ook even lekker op vakantie geweest met onze vouwwagen en hebben ook echt genoten. Het weer van de afgelopen 2 weken was perfect om te kamperen en we zijn dus ook bruin thuis gekomen. Zelfs Tygo en Tom hebben een bruin koppie. Tygo loopt inmiddels al rond en Tom wil ook niets liever dan stappen aan de hand van pap of mam... Als ik de foto's heb uitgezocht zal ik jullie zeker nog wat sturen.
Veel plezier op jullie reis verder!
Liefs van ons, XX

Tiara Tours