Theoensheila.reismee.nl

De Outback

Toen we de aanplakbiljetten voor de jaarlijkse rodeo van Katherine zagen hangen hadden we meteen door dat we dit niet mochten missen. Voor het hoofdevenement werden we vermaakt met een demonstratie wedstrijd polo (een soort rugby te paard) en een V8 autorace op het gras. De spanning steeg merkbaar op de eerste rijen van de kleine tribunes toen de eerste wilde paarden los zouden worden gelaten.

Vol ongeloof keken we elkaar aan toen de eerste mannen van de wilde paarden werden afgegooid. We waren toeschouwer van een heuse rodeo! De verwondering sloeg om in lichte paniek toen een stier het hek, wat toch al niet heel ver voor ons was geplaatst, nog eens 30 centimeter naar ons toe ramde. Een veilig(er) heenkomen zoekend gingen we op de brug boven de kooien staan, waardoor we nog beter de spanning meekregen die de rijders moeten voelen net voordat het hek open wordt getrokken.

Nog nagenietend van dit ruige evenement begonnen we nu echt aan de 3000 km lange tocht door het midden van Australië. De TomTom kon in het dashboard kastje blijven en ook het stuur is nog nooit zo weinig gebruikt. Zolang de tank niet leegraakt en de motor blijft lopen heb je je hier weinig om zorgen over te maken. Helemaal leeg is het trouwens ook niet want door enorme hoeveelheden regen (wat maar eens in de 150 jaar voorkomt) is bijna de hele Outback begroeid met bomen en struiken. Op de helft van onze monster-rit kwamen we aan in het enige dorp, Alice Springs. Van hieruit (met aangevulde voorraden) trokken we de West McDonnell ranges en Kings Canyon in. De foto's zeggen weer eens meer dan woorden.

Na dit natuurspektakel konden we ook niet aan de beroemdste rots ter wereld ontkomen: Uluru (Ayers Rock). Als icoon van Australië is dit een absolute must-see. De zonsondergang (waarbij de rode rots fel oplicht) met een wijntje voor de camper was een niet te vergeten hoogtepunt. Na een heerlijke (gratis) douche bij een roadhouse, die we hadden verdiend na 18 km wandelen (om Uluru heen en bij de rotsformatie 'the Olgas') stapten we weer in de auto voor het tweede gedeelte van de roadtrip. 's Avonds maken we geregeld een groot kampvuur met onze nieuwe Duitse vrienden Benjamin en Carina, waardoor we optimaal kunnen genieten van de enorme sterrenhemels.

In Coober Pedy (wat je niet echt een dorp kunt noemen, anders spreken we onszelf tegen) keken we onze ogen uit hoe mensen in dit mijn-dorpje kunnen leven. Doordat het hier zomers boven de 50 graden wordt hebben ze hier vroeger veel gebouwen onder de grond gebouwd. Wat er tegenwoordig boven de grond staat is enorm primitief, golfplaat en beton voeren de boventoon. We kijken uit naar de komende weken in Zuid-Australië met de o.a. de grote steden (Adelaide, Melbourne, Canberra en Sydney) en de Great Ocean Road nog voor de boeg.

Wist u dat:

• Bijna alle rijders op de rodeo mank liepen?
  • Er zo'n half miljoen wilde kamelen leven in Australië?
  • De grond hier zo rood is doordat het rijk is aan ijzer, wat door de regen is gaan roesten?
  • Het zo groot en verlaten is in de Outback dat de Britten er in de jaren '50 atoombom-testen hielden?
  • En er nog steeds een gebied niet begaanbaar is door de radioactieve straling?
  • De paar mensen die in dit afgelegen gebied wonen zo gek worden van de eenzaamheid dat ze UFO's gaan zien?
  • De lokale ANWB is geweest voor de camper die ons voor de tweede keer liet staan?
  • En toen die (op zaterdag) niet echt zin hadden om diep speurwerk te verrichten naar het probleem, Theo zichzelf bijna elektrocuteerde bij het schoonmaken van de accupolen?
  • Sheila vandaag 29 jaar is geworden?

Ann en Bas

Hiep hiep hoera, kus uit heerlen!

Peter

Dag Sheila nog gefeliciteerd met je verjaardag. Geniet van je laatste jaar als twintiger. Maar zo te lezen komt dat zeker goed voor het eerste half jaar.

Cin Donkers

Alleerst hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Wat heb je van Theo gehad? Toch geen kameel?

Maar wel beetje balen dat jullie wer autopech hebben gehad, maar gelukkig heeft Theo het werk voor de wegenwacht wat vergemakkelijkt ;-).

Weer eeen hele goede reis verder op naar jullie volgende story!

Liefs Cin

Chris Post

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Sheila, dit is nou zo'n verjaardag waar je heeeeeeeeeel lang nog over zal praten.Ik hoop voor jullie dat je je verjaardag buiten heb kunnen vieren , als je hier gebleven was , had je ook buiten kunnen zitten , maar dan met een dikke ja en een grote paraplu.
Veel plezier nog en geniet verder.

Groetjes uit Ermelo Chris en Gery.

janneke

Gaaf, een rodeo! En natuurlijk een dikke verjaardagskus

Dave

Sheila gefeliciteerd, zo'n verjaardag krijg je nooit meer!!!! (goed gekozen Theo zo'n kado).. Veel plezier..

Marjon Loer

Hoi Sheila (voor vandaag ook een beetje Theo)

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, maak er nog een top jaar van.

Denise

Hoi Sheila,

Gefeliciteerd met je verjaardag, ik geniet nog steeds van jullie verhalen.

Groeten Denise.

liane

Hoi! Wat geniet ik toch altijd van jullie reisverhalen!

En nu Sheila ben je jarig! Van Harte Gefeliciteerd meid!

En reis rustig verder, geniet ik met jullie mee!

Liefs Liane

Marita en Gido

Gefeliciteerd!!!!!

Mariska

Lieve Sheila

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
Wel heel bijzonder om weer een jaartje ouder te worden aan de andere kant van de wereld!!
We drinken er vanavond wel 1 op jou!

Dikke kus van Mariska

Frits Timmer

Beste Sheila en Theo,
Sheila nog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag wat doen jullie ongelooflijk veel indrukken op tijdens jullie reis en wat leuk om dit met jullie mee te lezen!
Hartelijke groet,
Paulien en Frits

leybra

wow wat een verhaal weer!!! echt super!!! en dan nog maar eens voor de 4e keer VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG lieve sheil!!! dikke kus ley

lucia

Gaaf verhaal weer zeg. Lijkt me erg bijzonder zo'n rodeo te zien... En wat een mooie foto's weer. Echt weer genieten! Fijn dat we je nog even aan de telefoon hadden vanmorgen (vanacht) konden we toch nog even zingen voor je verjaardag. Hoop dat jullie lekker hebben gegeten vanavond!!! Dikke knuffel de Jarige jet!!! Want hier ben je nog steeds jarig!!!! :) XXX

Tante Wimmie

sheila van harte gefeliciteerd met jou verjaardag!
hier in harkema genieten wij ook van jullie avonturen,
wij wensen jullie een mooie dag toe en nog heel veel reis plezier.groetjes van ons !

Aniek

Ook via dit medium nog van harte gefeliciteerd Sheila!!
Een dikke verjaardagsknuffel van ons alle drie :-)

PS; weer een heerlijk verhaal om te lezen ...

t.pol o. henk

hallo sheila en theo daar ben ik weer moest even zelf op vakantie maar ben weer in de lucht dus alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag scheila en theo gefeliciteerd met scheila een hele dikke kus van ons dat ziet er weer goed uit daar jullie genieten er nog heerlijk van he nou tot snel liefs van ons.

Tiara Tours