Theoensheila.reismee.nl

8 days a week

Het verbaasde ons dat onze wekker het na zo'n lange tijd nog deed, maar het was noodzakelijk om op tijd op Sydney Airport te geraken. De dag ervoor hadden we, geholpen door het prachtige weer, de wereldstad nog eens goed verkend per trein, bus en veerboot. Via Auckland, Nieuw Zeeland, bracht Air Tahiti ons comfortabel naar Papeete, het grootste dorp van de eilandengroep.

Onze aankomst op Tahiti geschiedde in 'stijl', met een bandje die ons met lokale muziek welkom heette op het eiland en een witte bloem voor iedereen. Omdat we de internationale datumgrens over waren gevlogen, maakten we de donderdag deze week twee keer mee en moesten we onze horloges een dag terug zetten. Na een kort taxi-ritje checkten we in, in ons eerste hostel in maanden. Om gelijk maar weer naar de backpackers-mindset te schakelen (en omdat Frans Polynesië echt duur is) deelden we onze 'dorm', voor 1 nacht, met drie anderen.

De veerboot bracht ons de volgende dag in een halfuur naar het (mooiere eiland) Moorea. Het inchecken in ons hotel ging op 'eiland-tempo', na ruim drie kwartier konden we onze rugtassen in ons eigen huisje, vlak aan het (ultra blauwe) water afgooien. Wat een luxe! Na een half jaar in een busje (wat we destijds een denegrerende term vonden voor onze camper) hadden we eindelijk onze eigen badkamer en een echt bed!
Over onze activiteiten deze week kunnen we kort zijn: die waren er niet.

Oké, dat is een beetje overdreven. We zwommen tussen de roggen en haaien tijdens een boottour en we hebben, tijdens het snorkelen, genoten van de duizenden vissen en schildpadden op en rond het koraal. Maar voornamelijk hebben we genoten van het niks doen of moeten. 's Ochtends en 's avonds gingen we onszelf te buiten aan al het heerlijke eten dat (heel Amerikaans) was inbegrepen in de prijs.
Vannacht, rond middernacht (12 uur 's middags Nederlandse tijd) zullen we in dik vijf uur naar Paaseiland, bekend om de Moai's (de grote beelden), vliegen. Laten we hopen dat de gebroken nacht, voor een niet al te fikse jetlag gaat zorgen.

Wist u dat:

• Oude gewoontes dodelijk kunnen zijn? Theo zette de geleende scooter op het spel door op de linker-weghelft weg te rijden...
  • Je niet verder van de bewoonde wereld af kan zitten, dan hier op Tahiti?
  • Onze achterdocht naar de foto's in de reisbladen nu weg is, nu we met eigen ogen gezien hebben dat het water hier echt ongelofelijke kleuren heeft?
  • We stiekem best een beetje onder de indruk waren van de tientallen (blacktip) haaien die om ons heen zwommen toen we met onze snorkel setjes de roggen kwamen voeren?
  • Verstandig (lees: niet belachelijk duur), reizen een boel voorbereiding vergt?
  • En dat we al weken geleden zijn begonnen om dit snel-opeen-volgende deel van de reis goed uit te zoeken?
  • Frans Polynesië, waar de eilanden Tahiti en Moorea (en ook het beroemde Bora Bora) deel van uit maken, een gebied beslaat groter dan Europa?
  • We dit leven best nog een week langer hadden kunnen volhouden?
  • '8 days a week' een spreuk is op één van Gerard zijn vrachtwagens (en we nu dus plagiaat hebben gepleegd)?

janneke

Hoi hoi
Gaaf zeg naar Paaseiland!
liefs

Ja je broertje weer hier

Ni zo leuk dat jullie mijn spreuk hebben gepikt hè haha. De spreuk van mijn auto pikken moet niet gekker worden nou hoor. Haha grapje. Dooeeii

leybra

ha lieverds,

wat heerlijk voor jullie even helemaal genieten van een heerlijk bed en badkamer. ik heb net heerlijk genoten bij lucia aan tafel ze had heerlijk voor me gekookt en lekker bijgekletst en gelachen, waardoor ik nu nog de 2e helft van het fotoboek niet heb gezien...... moeten we weer een eetdate afspreken :-)

nou liefjes een hele goeie vlucht en ik hoop dat het nieuws van de geboorte van de dochter van John en Sonja door is gekomen anders bij deze nog maar even...... ze heet dus Jikke, 48 cm en kleine 6 pondjes alles gaat goed met papa, mama en Jikke

liefs en dikke kus ley en de boys

Mam

Hallo lieverds.....

Wat hebben we in spanning gezeten.

Iedereen was in kennis gesteld van jullie verblijf op Moorea en ik had het adres aan al jullie familie, vrienden en kennissen gemaild. Er zijn dus, weken geleden al, veel kaarten naar jullie hotel gestuurd maar........volgens mij niet aangekomen.

Had een mailcontact met het hotel dat ze de kaarten voor jullie zouden bewaren en geven als jullie aan zouden komen.

Gisteren weer gemaild en gevraagd of er kaarten zijn aangekomen, maar helaas.

Conclusie = verrassing is mislukt; erg jammer.... en ik was nog steeds in de veronderstelling dat jullie er nog een week zouden blijven en dat er nog een kans was.

Jammer dan......evengoed ....iedereen bedankt voor het sturen van een kaart. De bedoeling was enorm goed want we waren o zo blij dat we eindelijk, na 8 maanden, een adres hadden waar we jullie konden verrassen met post....helaas: pindakaas.

Goede vlucht en veel geluk op Paaseiland.....we kijken vol spanning uit naar jullie volgend verhaal.....

Nu eerst, na weer een heerlijke avond zingen, de foto's bekijken.....heerlijk....

Dag lieverds....dikke kus...xxx...hvj...

Gido en Marita

Wauw! Gaaf! En bovenal: heerlijk! En Paaseiland.....jaloers!!!
Geniet!

Denise

Hoi,

Veel plezier op paaseiland, ook nu weer erg van jullie verhaal genoten. Nog bedankt voor je kaart, hij kwam precies op mijn verjaardag binnen, goed getimd.

xxDenise.

Aagje

Hoi Wereldreizigers.

Heerlijk zo'n weekje ontspannen. Echt supermooi de foto's van de roggen en haaien. Jullie hebben echt een paradijsje uitgezocht.
We hebben trouwens de foto's van onze vakantie op www.jwprojects.nl geplaatst.

Veel plezier op paaseiland.

Aniek

Hoi hoi,

Jammer Els, dat de missie mislukt is. Ik zag het al voor me ... "bult'n kaarten"!! Jammer, we hebben ons best gedaan.
Dus, Theo en Sheila, wat ons betreft mogen jullie best nog een weekje blijven.
Have fun!!

Liefs John en Aniek + een dikke knuffel van Bas

Mariska

Wat ziet het er gaaf uit zeg!! Ben nu toch wel een beetje jaloers haha.
Dit vergeet je nooit meer!!
Lijkt me ook heerlijk om dan weer een 'normale' kamer te hebben na zo'n lange tijd in een busje.
En een badkamer is dan ineens weer een luxe haha.

Dikke kus van Mariska (Peter, Jesse en Daan)

Lucia

Jammer dat onze kaarten niet zijn aangekomen, had een leuke verrassing geweest!! Maar helaas... Echt fantastisch dat jullie zo hebben genoten daar. De omgeving moet echt zo adembenemend mooi zijn! De foto's zijn al prachtig, kun je nagaan als je er echt bent... HET IS JULLIE GEGUNT LIEVERDS!!!! Geniet ervan!!

t. pol o. henk

jeetje zeg wat een enorme platvis griezelig theo maar wel prachtig wat is het daar mooi.
liefs van ons xx.

Ann

Loop een beetje achter, maar leuk verhaal!
dikke kus!

Tiara Tours